úterý 12. dubna 2016

Recenze Dark Souls III: Směr Lothric

Jedna z nejočekávanějších her tohoto roku je konečně mezi námi, Dark Souls III se po dlouhém očekávaní konečně dostal do prodeje. A jak že si vede? To si ukážeme v této recenzi.

Dark Souls III je úspěšné pokračování slavné ságy od společnosti From Software a v tomto díle to lze poznat na první pohled. Zajímavé je, že se hra spíše přibližuje prvnímu Dark Souls a Demon Souls  než Dark Souls II. Vrátila se slavná mana v podobě FP, a s ní je spojeno mnoha věcí, od kouzel po speciální útoky, které obsahují všechny zbraně ve hře.

Grafické zpracování hry je na velmi vysoké úrovni, recenze byla vytvořena z verze pro Playstation 4 a lze pozorovat jenom pozitivní výsledky. Hra běží na 1080p a 30 fps, ty jsou velmi stabilní a je velkou raritou, pocítit nějaký pokles. Technická stránka hry není, jak už to u minulých Souls bývalo, zrovna nejlepší, občas najdeme poping nebo problém u některých textur, to lze však v budoucnu opravit přes patche. Na druhou stranu, art design hry je opravdu špička, málo her má tak osobité grafické zpracování jako Dark Souls III, přidáme perketní osvětlení, stíny a hra nás pohltí svým nádhrerným světem.

Velké změny se dočkaly i souboje, ty jsou mnohem rychlejší než u předešlých Souls her, protivníci jsou také mnohem nebezpečnější a mají delší komba. Hra si totiž vzala pár prvků z další From Software hry, Bloodborne. Narážek na Bloodborne tu máme poměrně hodně, nelze vylepšovat brnění,  můžeme provést viscerální útoky, máme více stamina pro roll atd. Ne, hra nemá tu frenetickou rychlost Bloodborne, ale není od ní velmi daleko.

Co se týče děje hry, to necháme pro vás. Lze jen říct, že jsme se ocitli v dalekém světě Lothric a hledáme Ohnivé pány, které musíme porazit.

Zvuková stránka hry je také velmi kvalitní, bavíme se o orchestrálním ozvučení s prvky Gotiky. Vše po hudební stránce tedy sedí jak má a dabing NPC postav je na velmi vysoké úrovni. V čestině hra nabízí pouze titulky.

Co se hratelnosti týče, tak tady se nikdo bát nemusí. Hra je opravdu na delší dobu, příběh lze dokončit za nějakých 40 hodin, to ale nezahrnuje všechny bonusy a nesmíme zapomenout, že hra nabízí 10 rozdílných hracích tříd. Můžeme jednou hru projít jako rytíř, druhou jako čaroděj a herní mechanika pro nás bude komplétně jiná. Kvůli znovu-hratelnosti hra šplhá až k hranici 100-200 hracích hodin.

Na závěr nelze než říct, že máme před sebou dílo, které je jedním z velkých kandidátů na hru roku. Vše co může fanoušek Dark Souls požadovat je zpět a přitom jsou tu značné a svěží změny, které nás opět přesvědčí, že From Software umí dělat hry. Mnoho zbraní, velký svět, tucet nepřátelů a abnormální hrací doba nám dokáže, že Dark Souls III nese právem své jméno.

Hodnocení: 95%