čtvrtek 12. května 2016

Recenze Uncharted 4, naposledy zlodějem

Květen je tady a s tím přišla jedna z nejočekávanějších her tohoto roku. Uncharted 4: A Thief's End měl původně vyjít už minulý rok, v Naughty Dog si však nebyli jistí a přesunuli vydání na duben tohoto roku. Pak ale přidali další měsíc. A stálo to čekání vůbec za to? Nelze nijak jinak odpovědět než prostě ano, stálo.

Uncharted 4 se dějove odehrává 3 roky po tom, co Nate skončil s hledáním pokladů, usadil se, našel normální práci a žije s reportekou Elenou Fisher, kterou známe už od prvního dílu. Jeho svět se však změní když se najednou objeví jeho bratr Sam, který byl údajně 15 let po smrti. Sam to však nemá lehké, panamský drugový boss mu nařídil najít poklad o hodnotě 400 miliónů dolarů a kdyby selhal, znamenalo by to jeho smrt a proto se vydal za Nathanem pro jeho pomoc.

První je třeba se zastavit u grafického zpracování hry a to pěkně dlouho. Jedná se o technicky první hru, která využívá potenciál PS4 na maximum a to lze zahlédnout v každém detailu. Osvětlení, barvy, stíny, obličeje postav a jejich gesta, to vše se momentálně nachází na aktualní špici videoher, troufnu si i říct, že se graficky jedná o nejhezčí hru co jsem zatím kdy viděl. Velkou konkurencí bych pak uvedl The Order 1886 nebo Ryse: Son of Rome.

Hratelnost hry je opět o něco lepší oproti třetímu dílu. Tenrokrát ale máme nové možnosti jako hák. Ten má ve hře velkou roli a bude nám napomoci v mnoha situacích. Příjemné vylepšení se dostavilo do stealth hraní. To funguje mnohem lépe než dříve. Nyní máme sekce, které můžeme komplétně projít v režimu stealth a tedy nebudeme muset ani vytáhnout zbraň. Ale je to pouze možnost, klasicky totiž můžeme vzít pistol a udělat pořádný nepořádek.

Jak visualná stránka hry, tak i audio je naprosto dechberoucí. Perfektní soundtrack zapadá do hry, zvuky jsou parádní a v nastavení je široká škála úprav aby jsme dostali ten nejlepší zvuk.

Singleplayer nám dokáže zabrat nějakých 16-18 hodin, tedy velmi solidní číslo pro kampaň. To lze vždy zvýšit novou hrou na těžší obtížnosti nebo hledáním všech bonusů a pokladů. To nás pak obdaruje novými zbraněmi, kostými nebo postavami k hraní. Je tedy jasné že hra byla vytvořena tak, aby jsme si ji nezahráli pouze jednou. Hra navíc nabízí Photomode, velmi propracovaný a někdy můžete zůstat v úpravě jednoho screenshotu klidně i 10 minut.

Multiplayer

Nesmíme zapomenout na multiplayer, Naughty Dog si dalo záležet aby nebyl vůči kampañi ve stínu a opravdu se povedl. Máme tři módy, 8 hracích map které se ale v budoucnu budou přibývat a výhodou je, že všechny nové mapy a předměty ve hře lze získat hraním. Pro netrpělivé hráče je tu možnost získat předměty za reálné peníze, to je ale pouze volitelná možnost. Jediné mínus lze které můžu uvést je, že mapy jsou občas tak trochu prázdné. Některé jsou větší než druhé a když máte tým pouze s pěti hráči, lze zaznamenat občasně větší ticho a prázdno.

Resumé

Nathan Drake se vrátil a to ve velkém. Vše co mohli fanoušci Uncharted požadovat je zde a pro nové majitele PS4 kteří nehráli předešlé díly, je to nádherná možnost si zahrát jednu z nejlepších adventur dneška. Audiovisuální zpracování, hratelnost, intenzivní a propracovaný děj, multiplayer který nejde stranou, to vše v Uncharted 4 najdeme. Hru nelze tedy nic jiného než doporučit absolutně každému majiteli Playstation 4. Jedná se o hru, na kterou se jen tak nezapomíná...

Hodnocení: 100%