pátek 21. října 2016

Recenze Battlefield 1: Návrat do bojišť

Skoro uběhly čtyři roky od vydání FPS z moderního prostředí Battlefield 4. Společnost EA poté zastavila další vydání Battlefield a soustředila se na FPS z prostředí Star Wars Battlefront. Ten měl ze začátku problém kvůli abscence kampaně pro jednoho hráče a celkový počet hracích módú. EA zjistila, že musí jít jinou cestou a tak jsme se dostali k Battlefield 1.

Battlefield 1 nás vrací ke kořenům moderní války, konkrétně do První světové války kdy automatické zbraně byly na bitevním poli spíše raritou a klasické pušky určovaly vítěze. A právě tady se snažil DICE vytvořit hru, která by byla autentická, ale také zábavná v duchu systému Battlefield. A to se povedlo protože hra již není tak dynamická jako předchozí Battlefield 4, přesto se nejedná o simulátor WWI a hra stále nabízí již velmi známou Battlefield mechaniku boje.

Co kampaň? Dá se říct, že poslední kvalitní kampaň obsahoval Battlefield Bad Company 2 z roku 2010. To však Battlefield 1 napravuje, kampaň se zdařila. Jejím hlavní cílem je ukázat hráči dopad První světové války na její účastníky, dějová linie se tímto dělí na různé epizody. Každá epizoda pak má svůj vlastní děj a prostředí. Menším mínusem je hrací doba, všechny kampaně nám dohromady můžou zabrat kolem 6 hodin, to není příliš velká částka, nicméně tentokrát se jedná o velmi vydařených 6 hodin které nás mají připravit na to, co je pro většinu, ve světě Battlefield nejdůležitější, a tím je myšleno nic jiného než multiplayer.

Multilplayer Battlefield 1 velice překvapil a to snad po všech stránkách. Jako první musím zmínit úplně nový herní mód Operations. Ten oproti velmi známému Conquest působí opravdu mnohem živěji. Mód totiž sídíli vícero map a aktivit, od klasického udržení význačených míst po obranu hradu před nepřítelem. Mód je vskutku geniální a navíc je doprovázen nahrávkami, které pojednávají skutečné bitvy z První světové války, no a jedna taková Operations klidně zabere i 2 hodiny, celkem máme na výběr 5 operations misí. Dále máme klasicky Conquest, Rush, Domination a zajímavý nový mód Pidgeons, ve kterém budeme bojovat proti nepříteli o vlaštovky, které ponesou důležité válečné informace, mód je podobný známému "take the flag".

Herních map je aktuálně 12 a všechny mapy jsou velmi vydařené, plné detailů ale hlavně velmi vyvážené pro všechny hrací třídy, nikde jsem totiž nepocítil, že by se nešlo schovat před nátlakem sniperů.
Navíc, do konce roku přibude jedna herní mapa zdarma a Season Pass pak nabídne až 16 nových map,  které by měly byt kompletní do roku od vydání hry. Novinkou na mapách je přítomnost Behemothů, to jsou obrovské zařízení které úplně změní hru. Když bude jeden tým ke konci hry prohrávat, získá do konce hry Behemotha jako poslední pomoc. Může to být obrovský zepelín nebo bitevní loď a pojmou klidně i 8 hráčů. Jsou však zničitelné a takový pád zepelínů uprostřed mapy je rozhodně úžasný videoherní zážitek.

Audiovizuální stránka hry je kapitola sama o sobě, takový realismus jsem ve videohře ještě nikdy neviděl. Na konzoli PS4 hra běží v rozlišení 900p při 60fps a přesto vypadá úchvatně. Například  mlha a déšť kompletně změní hratelnost. Zvuk je také opravdu špičkový, při zapojení sluchátek působí nabíjení odstřelovací pušky tak reálně a syrově, že se na okamžik úplně do bitvy vcítíte.

Systém progrese také funguje. Máme na výběr 4 hrací třídy a každá z nich obsahuje své specifické zbraně. Všechny zbraně lze rychle odblokovat hraním, avšak každá zbraň se kupuje měnou "warbounds" a ty už trochu trvá získat. Doporučuji nekupovat hned první zbraň co uvidíte, ale spíše se zamyslet, kterou herní třídu budete používat nejčastěji a z té si vybrat zbraň, která nám bude nejvíce sedět.

Závěr
Battlefield 1 se jednoznačně stal důstoným pokračováním ságy. Nabídne neskutečně mnoho hodin multiplayerové zábavy a také po dlouhé době velmi solidní kampaň. Ve hře se těžko hledají zápory, až na občasné bugy které ale nejsou tak podstatné, aby nám zkazili herní zážitek. Pokud hledáte krásně vypadající FPS na online hraní, nelze zakoupením Battlefield 1 udělat chybu. Ta hra funguje, baví a dokonce i poučuje, prostě lze vidět, že kolegové z DICE si dali záležet a vytvořili tak hru, která s námi bude jěště velmi dlouho.

Hodnocení: 95%